ushbu maqolada 5–7-sinf o‘quvchilarining metaforik nutqini shakllantirishning lingvistik, psixologik va metodik asoslari tahlil qilinadi. O‘quvchilarda obrazli tafakkurni rivojlantirish, og‘zaki va yozma nutqni boyitish, kreativlik va kognitiv qobiliyatlarni shakllantirish imkoniyatlari ko‘rsatib beriladi. Metafora orqali o‘quvchilarning til va nutq faoliyatini rivojlantirish zamonaviy pedagogik vazifalardan biri sifatida e’tirof etiladi.
в статье анализируются лингвистические, психологические и методические основы формирования метафорической речи учащихся 5–7-х классов. Рассматриваются возможности развития образного мышления, обогащения устной и письменной речи, формирования креативных и когнитивных способностей школьников. Метафора определяется как важнейшее средство развития речевой деятельности учащихся.