ushbu maqolada boshlang‘ich sinf oʻquvchisining izchil nutqini rivojlantirish uning shaxsiyatining umumiy rivojlanishining koʻrsatkichlaridan biri sifatida axloqiy, ma’naviy, intellektual rivojlanish bilan bir qatorda, oʻquvchini madaniyatga kiritish usuli, uning oʻz-oʻzini rivojlantirish sharti; uning muloqot qilish, yangi narsalarni oʻrganish va madaniyat qadriyatlarini oʻzlashtirish qobiliyati ekanligi haqida soʻz boradi. Bundan tashqari, nutq qobiliyati har qanday inson faoliyatining asosidir. Nutqni rivojlantirish deganda uning mazmuni ustida muntazam ishlash, bolalarga jumlalar tuzishni izchil oʻrgatish, tegishli soʻz va uning shaklini oʻylab tanlash, fikrlarni malakali shakllantirish ustida doimiy ishlash tushuniladi.
в данной статье рассматривается развитие связной речи ученика младших классов как один из показателей общего развития его личности наряду с нравственным, духовным, интеллектуальным развитием как способ приобщения ученика к культуре, условие его саморазвития; его способность к общению, познанию нового, усвоению ценностей культуры. Кроме того, речевые способности являются основой любой человеческой деятельности. Под развитием речи понимается систематическая работа над ее содержанием, последовательное обучение детей составлению предложений, продуманный выбор соответствующего слова и его формы, постоянная работа над грамотным формированием мыслей.