har qanday xorijiy tilni o‘rganish jarayonida o‘quvchi til tizimining grammatik, fonetik va leksik jihatlarini o‘zlashtirishi bilan bir qatorda, uni real kommunikativ vaziyatlarda qo‘llashga ham tayyor bo‘lishi kerak. Ammo bu jarayonda til yetishmovchiligi, leksik bo‘shliqlar yoki nutqiy to‘siqlar sababli muloqot uzilishi mumkin. Aynan shunday holatlarda kommunikativ va pragmatik kompensatsiya strategiyalari muhim vosita bo‘lib xizmat qiladi. Ushbu strategiyalar o‘rganilayotgan tilda muloqotni davom ettirish, ma’no yetkazish va suhbatni saqlab qolishga yordam beradi. Shuningdek, ular o‘quvchining mustaqil fikrlashi, ijodkorligi va tilni strategik ravishda qo‘llashini shakllantiradi.
в процессе изучения любого иностранного языка учащийся должен не только овладеть грамматическими, фонетическими и лексическими аспектами языковой системы, но и быть готовым использовать язык в реальных коммуникативных ситуациях. Однако в этом процессе могут возникать разрывы в коммуникации из-за языковых пробелов, лексических недостатков или речевых барьеров. Именно в таких случаях коммуникативные и прагматические стратегии компенсации служат важным инструментом. Эти стратегии помогают продолжать общение на изучаемом языке, передавать смысл и сохранять беседу. Кроме того, они способствуют развитию у учащегося самостоятельного мышления, креативности и стратегического использования языка.