ushbu maqolada uzluksiz inklyuziv ta’lim tizimida bolalarning shaxsiy rivojlanishini ta’minlashning psixologik va pedagogik asoslari chuqur tahlil etilgan. Muallif pedagogik moslashuv, psixologik diagnostika va oila–maktab hamkorligi doirasida zamonaviy yondashuvlarni ilgari suradi. Zamonaviy ta’lim jarayoni global ijtimoiy va madaniy o‘zgarishlar ta’sirida chuqur transformatsiyalarga yuz tutmoqda. Bu o‘zgarishlar fonida uzluksiz inklyuziv ta’lim konsepsiyasi har bir bolaga — ularning yoshi, salomatligi, intellektual va ijtimoiy rivojlanishidagi farqlaridan qat’i nazar — ta’lim olish imkoniyatini ta’minlovchi barqaror tizim sifatida maydonga chiqmoqda. Ushbu tizimning muvaffaqiyati bolaning individual psixologik ehtiyojlarini hisobga olgan holda ularning shaxsiy rivojlanishini qo‘llab- quvvatlash darajasi bilan chambarchas bog‘liqdir. Aynan shu yondashuv orqali ijtimoiy integratsiya, shaxsiy o‘sish va ijtimoiy kompetensiyalarning shakllanishi ta’minlanadi.
в статье дан глубокий анализ психолого-педагогических основ обеспечения личностного развития детей в системе непрерывного инклюзивного образования. Автором выдвигаются современные подходы в рамках педагогической адаптации, психологической диагностики и семейно-школьного сотрудничества. Современный образовательный процесс претерпевает глубокие трансформации под влиянием глобальных социальных и культурных изменений. На этом фоне концепция непрерывного инклюзивного образования выступает как устойчивая система, обеспечивающая каждому ребёнку — вне зависимости от его возраста, состояния здоровья, интеллектуального и социального развития — равные возможности получения образования. Успех данной системы напрямую связан с уровнем поддержки личностного развития ребёнка с учётом его индивидуальных психологических потребностей. Такой подход способствует социальной интеграции, личностному росту и формированию социальных компетенций.