ushbu maqolada Abdulla Avloniy asarlarida, xususan “Muallimi avval” va “Muallimi soniy” risolalarida ta’limning mohiyati,maqsadi,ma’naviy-axloqiy asoslari hamda o‘qituvchi shaxsining jamiyatdagi o‘rni tahlil qilinadi. Avloniy ta’limni millatning taraqqiyot omili sifatida baholaydi. U o‘z asarlarida ilm, axloq, mehnat, tarbiya va milliy g‘ururni uyg‘unlashtirish zarurligini asoslaydi. Maqolada Avloniy pedagogikasining dolzarbligi, uning zamonaviy ta’lim bilan uyg‘unlashuv imkoniyatlari yoritiladi.
в статье анализируется сущность образования в произведениях Абдуллы Авлони, в частности в его трудах «Муаллими аввал» и «Муаллими соний». Автор показывает, что Авлони рассматривал образование как основную силу духовного возрождения и культурного развития нации. Исследуются его идеи о взаимосвязи науки, нравственности и воспитания, а также роль учителя как нравственного и интеллектуального лидера общества.