Yangi O‘zbekiston taraqqiyot bosqichida milliy madaniyat va san’at sohalarini rivojlantirish davlat siyosatining muhim yo‘nalishlaridan biriga aylandi. Xususan, folklor va epik merosni ta’lim tizimida o‘qitish, yosh avlod ongiga singdirish katta ahamiyat kasb etmoqda. Ushbu maqolada Qoraqalpoq folklorida shakllangan baqshichilik va jirovlik an’analari, epik janrlarning tasnifi hamda obrazlar tizimi tahlil qilinadi. Shuningdek, doston ijrochiligi fanini o‘qitishda an’anaviy va zamonaviy pedagogik yondashuvlarning uyg‘unlashuvi, ustoz-shogird maktabining bugungi ta’limdagi o‘rni va amaliy ahamiyati yoritilgan.
в период развития Нового Узбекистана развитие национальной культуры и искусства стало одним из важнейших направлений государственной политики. Особое внимание уделяется преподаванию фольклора и эпического наследия в системе образования, а также его внедрению в сознание молодого поколения. В статье анализируются традиции бахшичества и жировства, сформировавшиеся в каракалпакском фольклоре, классификация эпических жанров и система образов. Также рассматривается сочетание традиционных и современных педагогических подходов в преподавании искусства исполнения дастанов, роль школы «устоз-шогирд» в современном образовательном процессе и её практическое значение.