zamonaviy ta’lim tizimida bo‘lajak pedagoglardan nafaqat nazariy bilimlarga, balki murakkab pedagogik va ijtimoiy vaziyatlarda samarali harakat qilish imkonini beruvchi hayotiy ko‘nikmalarga ega bo‘lish talab etiladi. Hayotiy ko‘nikmalar qaror qabul qilish, muammolarni hal etish, samarali muloqot, hamkorlik va liderlik kabi sifatlarni o‘z ichiga olgan holda pedagogning kasbiy yetukligini belgilaydi. Shu bois ularni shakllantirish pedagogik jarayonning dolzarb vazifasi sifatida ko‘riladi.
в современных условиях от будущих педагогов требуется не только владение теоретическими знаниями, но и способность эффективно действовать в сложных педагогических и социальных ситуациях. Жизненные навыки обеспечивают осознанное принятие решений, конструктивное взаимодействие, сотрудничество и лидерство, тем самым укрепляя профессиональную, социальную и нравственную устойчивость личности педагога. В связи с этим их формирование выступает одной из ключевых задач педагогического образования.