ta’lim jarayonida ijodiy kompetensiya - yangi g‘oyalar yaratish va innovatsion yondoshuvlarni o‘z ichiga olgan salohiyat sifatida ta’riflanadi. Mazkur maqolada bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarini tayyorlashda ustoz–shogird tizimining o‘rni va samaradorligi ko‘rib chiqilgan. Adabiyotlar tahlili va amaliy misollar asosida, ushbu tizim ijodiy salohiyatni faollashtirish va mustahkamlashda muhim ekanligi ta’kidlangan. Muloqot natijalarida talabalar ijodiy ko‘nikmalari yaxshilanganini ko‘rsatadi, shu jumladan san’at loyihalarida faol ishtirok, ijodiy ishlar ko‘rgazmalarda namoyishi va xalqaro nashrlarga maqola chop etish kabi yutuqlar kuzatilgan. Xulosa va tavsiyalarda ijodiy kompetensiyalarni shakllantirishda ustoz-shogird modelidan foydalanishning amaliy yo‘llari hamda pedagogik innovatsiyalarni keng joriy etish bo‘yicha takliflar keltiriladi.
творческая компетентность в образовательном процессе определяется как способность генерировать новые идеи и внедрять инновационные подходы. В данной статье рассматриваются роль и эффективность системы «мастер-ученик» в подготовке будущих учителей изобразительного искусства. На основе обзора литературы и практических примеров подчеркивается важность данной системы в активизации и укреплении творческого потенциала. Результаты взаимодействия показывают повышение творческого мастерства студентов, включая активное участие в художественных проектах, представление творческих работ на выставках и публикацию статей в международных изданиях. В выводах и рекомендациях представлены практические пути использования модели «мастерученик» в формировании творческих компетенций и предложения по широкому внедрению педагогических инноваций.