boshlang‘ich ta’lim bosqichida nutqiy kompetensiyaning shakllanishi o‘quvchilarning umumiy rivojlanishi, kognitiv va kommunikativ qobiliyatlarining asosiy omili hisoblanadi. Zamonaviy pedagogikada integrativ yondashuv fanlararo bog‘lanishlarni ta’minlash orqali nutq faoliyatini rivojlantirishning samarali yo‘nalishi sifatida e’tirof etilmoqda. Ushbu yondashuv ona tili darslarini boshqa fanlar (adabiyot, atrof-muhitshunoslik, tasviriy san’at, matematika va boshqalar) bilan organik birlashtirib, o‘quvchilarda nutqning og‘zaki va yozma shakllarini, leksik boylikni, grammatik tuzilmani va kommunikativ ko‘nikmalarni yaxlit rivojlantirishga imkon beradi. Maqolada integrativ yondashuv asosida boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida nutqiy kompetensiyani shakllantirishning metodik jihatlari yoritiladi.
на этапе начального образования формирование речевой компетенции представляет собой основной фактор общего развития учащихся, а также их когнитивных и коммуникативных способностей. В современной педагогике интегративный подход признаётся эффективным направлением развития речевой деятельности за счёт обеспечения межпредметных связей. Данный подход органически объединяет уроки родного языка с другими дисциплинами (литература, окружающий мир, изобразительное искусство, математика и др.), что позволяет целостно развивать у учащихся устную и письменную формы речи, лексическое богатство, грамматическую структуру и коммуникативные навыки. В статье освещаются методические аспекты формирования речевой компетенции у учащихся начальных классов на основе интегративного подхода.