mazkur maqolada boshlang‘ich ta’lim jarayonida variativlik tushunchasining didaktik asoslari, uning mazmuni va ahamiyati tahlil qilinadi. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining individual qobiliyatlarini rivojlantirish, ularning qiziqishlarini inobatga olish hamda ta’lim jarayonini moslashuvchan tashkil etish variativlik tamoyiliga asoslanadi. Shuningdek, maqolada xalqaro ta’lim tajribasida variativlikning qo‘llanishi, o‘qituvchi faoliyatida uning o‘rni va metodik jihatlari yoritilgan.
в данной статье анализируются дидактические основы, содержание и значение понятия вариативности в процессе начального образования. Принцип вариативности служит основой для развития индивидуальных способностей учащихся начальных классов, учёта их интересов и гибкой организации образовательного процесса. Кроме того, в статье освещается применение вариативности в международной образовательной практике, а также её роль и методические аспекты в профессиональной деятельности учителя.