futbolga o‘qitish konsepsiyasi o‘yin jarayonini bosqichma bosqich tahlil qilishga va olingan ma’lumotlarni mashg‘ulot topshiriqlari modeli sifatida qayta ishlab borishga asoslanadi, bunda o‘yin turli fazalar, vaziyatlar va fragmentlarga ajratilib, yakka futbolchi yoki guruh yoki chiziq yoki butun jamoaning harakatlari modellashtiriladi, biroq hanuzgacha ayrim qarashlarda bolani o‘yinga jalb etishdan avval uni to‘p bilan va to‘psiz bajariladigan turli texnik harakatlarga o‘rgatish zarur degan fikr mavjud, natijada boshlang‘ich tayyorgarlik mashqlarda texnik usullarni alohida o‘rganishdan boshlanadi, bu esa o‘yindan tashqarida shakllangan ko‘nikmalarning o‘yin davomida uzilishi hamda mashq jarayoni oldindan tayyor javobni taklif qilgani sabab taktika va fikrlashning tabiiy rivojlanishiga to‘sqinlik qiladi, chunki o‘yinda bir butun bo‘lib kechadigan fikr va harakat mashqda alohida ajralib ketadi
концепция обучения в футболе строится на поэтапном анализе игровой деятельности и преобразовании полученной информации в модели тренировочных заданий, игра разделяется на фазы, фрагменты и ситуации, моделируются действия отдельного игрока, группы, линии или всей команды, однако до сих пор существует мнение что прежде чем ребенок начнет играть его необходимо обучить ряду технических действий с мячом и без мяча, в результате начальная подготовка сводится к разучиванию технических приемов в упражнениях, что приводит к разрыву между тем что формируется вне игры и тем что требуется в самой игре, так как упражнение заранее задает ответ и лишает ребенка развития игрового тактического мышления где мысль и действие являются единым целым