modulli yondashuv ta’lim jarayonida o‘quvchi faoliyatini markazga qo‘yuvchi, bilimlarni bosqichma-bosqich o‘zlashtirishni ta’minlovchi, mustaqil fikrlash va kompetensiyalarni shakllantirishga xizmat qiluvchi samarali pedagogik konsepsiya sifatida e’tirof etiladi. Ushbu yondashuvning ona tili darslarida qo‘llanishi o‘quv jarayonini individuallashtirish, o‘quvchining til hodisalarini anglash jarayonida faol ishtirokini kuchaytirish, nutqiy kompetensiyalarni izchil rivojlantirish imkonini beradi. Modulli ta’limning asosiy mohiyati o‘quv materialini mantiqan tugallangan, maqsadga yo‘naltirilgan, o‘zaro bog‘liq bo‘lgan modullar ko‘rinishida tashkil etishdan iborat bo‘lib, har bir modul o‘quvchi uchun aniq maqsad, kutilayotgan natija, baholash mezonlari va mustaqil ishlash imkoniyatlarini o‘z ichiga oladi. Ona tili fanining o‘ziga xosligi, ya’ni til tizimi, nutq madaniyati, grammatik birliklar, matn ustida ishlash jarayonlari modulli yondashuvni qo‘llash uchun keng imkoniyat yaratadi. Chunki modul asosida tashkil etilgan darslar o‘quvchining til birliklarini izchil tahlil qilish, ularni nutqiy vaziyatlarda qo‘llash, matn yaratish jarayonida mustaqil qaror qabul qilish ko‘nikmalarini shakllantiradi.
модульный подход признаётся эффективной педагогической концепцией, ориентированной на активную деятельность учащегося, обеспечивающей поэтапное усвоение знаний и способствующей формированию самостоятельного мышления и компетенций. Применение данного подхода на уроках родного языка позволяет индивидуализировать учебный процесс, усиливать активное участие учащихся в осмыслении языковых явлений и обеспечивать последовательное развитие речевых компетенций. Сущность модульного обучения заключается в организации учебного материала в виде логически завершённых, целенаправленных и взаимосвязанных модулей, каждый из которых включает чёткие цели, ожидаемые результаты, критерии оценивания и возможности для самостоятельной работы. Специфика предмета родного языка — языковая система, культура речи, грамматические структуры и работа с текстом — создаёт широкие возможности для применения модульного подхода. Модульные занятия позволяют учащимся последовательно анализировать языковые единицы, применять их в речевых ситуациях и развивать навыки принятия решений при создании текста.