maqolada zamonaviy ta’lim sharoitida ustoz-shogird an’anasini talaba markazda bo‘lgan innovatsion metodlar bilan uyg‘unlashtirilish tajribasi o‘rganiladi. Asosiy e’tibor ijodiy integratsiyalashgan o‘quv muhitida ustoz-shogird modeli orqali talabalarni faollashtirish jarayoniga qaratiladi. Shuningdek, Chirchiq davlat pedagogika universitetida yo‘lga qo‘yilgan “talaba - talabaga shogird, talaba - talabaga ustoz” tamoyiliga asoslangan “O‘rgatib-o‘rganamiz” tengdoshlar ta’limi loyihasi tajribasi tahlil qilinadi. Tadqiqot ishida milliy ta’limda ustoz-shogird usulini innovatsion usullar bilan sinergik tarzda joriy etish – bugungi pedagogikaning ustuvor yo‘nalishi sifatida talqin qilinadi.
в статье рассматривается опыт сочетания традиции учительученик с инновационными методами, ориентированными на студента, в современных образовательных условиях. Основное внимание уделяется процессу активизации студентов через модель учитель-ученик в творческой интегрированной среде обучения. Также анализируется опыт проекта взаимного обучения “Учим и учимся”, основанного на принципе “студент - ученик к студенту, студент - учитель к студенту”, созданного в Чирчикском государственном педагогическом университете. В исследовательской работе интерпретируется синергетическое внедрение метода учитель-ученик с инновационными методами в отечественное образование как приоритетное направление сегодняшней педагогики.