boshlang‘ich ta’lim bosqichida o‘quvchilarning ijodiy faoliyatini rivojlantirish ularning kognitiv, emotsional va ijtimoiy qobiliyatlarining yaxlit shakllanishi uchun muhim ahamiyatga ega. Zamonaviy pedagogikada STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) yondashuvi fanlararo integratsiya va loyihaviy faoliyat orqali ijodkorlikni rag‘batlantirishning innovatsion yo‘nalishi sifatida keng qo‘llanilmoqda. Shu bilan birga, an’anaviy yondashuvlar (ijodiy topshiriqlar, rassomlik, hikoya tuzish, o‘yinli mashg‘ulotlar) ham ijodiy fikrlashni rivojlantirishda o‘z samarasini ko‘rsatmoqda. Ushbu maqolada STEAM va an’anaviy yondashuvlarni qiyosiy tahlil qilib, boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining ijodiy faoliyatini rivojlantirishning samarali mexanizmlari yoritiladi.
на этапе начального образования развитие творческой деятельности учащихся имеет важное значение для целостного формирования их когнитивных, эмоциональных и социальных способностей. В современной педагогике подход STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) широко применяется как инновационное направление стимулирования креативности через межпредметную интеграцию и проектную деятельность. Вместе с тем традиционные подходы (творческие задания, рисование, составление рассказов, игровые занятия) также демонстрируют свою эффективность в развитии творческого мышления. В данной статье проводится сравнительный анализ STEAM и традиционных подходов, освещаются эффективные механизмы развития творческой деятельности учащихся начальных классов.