zamonaviy ta’lim tizimida inklyuziv yondashuv joriy etilishi, talabalar o‘rtasida teng huquqlilik va ijtimoiy adolatni ta'minlash uchun muhim ahamiyatga ega. O‘zbekiston Respublikasida inklyuziv ta’limni rivojlantirish bo‘yicha qabul qilingan hujjatlar, jumladan, 2020 yildagi PQ-4860-son qarori, alohida ta’lim ehtiyojlari bo‘lgan talabalarga sifatli ta’lim berishni nazarda tutadi. Biroq, talabalar o‘qituvchilari va tengdoshlari o‘rtasida inklyuziv tayyorgarlikning yetarli darajada bo‘lmasligi, tizimni takomillashtirishda to‘siqlar yaratmoqda. Ushbu muammo sharq mutafakkirlari, masalan, Ibn Sino va Farobiy asarlarida ta'kidlangan insonparvarlik tamoyillariga asoslanib, zamonaviy pedagogik strategiyalar orqali hal etilishi mumkin.
в современной системе образования инклюзивный подход имеет важное значение для обеспечения равных прав и социальной справедливости среди студентов. В Республике Узбекистан документы по развитию инклюзивного образования, включая постановление PQ-4860 от 2020 года, предусматривают качественное образование для студентов с особыми образовательными нуждами. Однако недостаточный уровень инклюзивной подготовки среди преподавателей и сверстников студентов создает барьеры для совершенствования системы. Эта проблема может быть решена на основе принципов гуманизма, подчеркнутых в работах восточных мыслителей, таких как Ибн Сино и Фараби, через современные педагогические стратегии.