umumta’lim maktablarida kreativ ta’lim muhitini yaratish zamonaviy pedagogikaning ustuvor yo‘nalishlaridan biri bo‘lib, o‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangicha yondashuvi, muammolarni noodatiy hal etish qobiliyatini rivojlantirishga xizmat qiladi. Ta’lim jarayonida kreativlikni qo‘llab-quvvatlash nafaqat o‘quvchining shaxsiy intellektual salohiyatini ochadi, balki jamiyatning innovatsion rivojlanishiga ham zamin yaratadi. Kreativ ta’lim muhiti o‘quvchi faoliyatini faollashtiruvchi, uning qiziqishlarini rag‘batlantiruvchi, o‘quv jarayonini shaxsga yo‘naltirilgan tarzda tashkil etuvchi pedagogik texnologiyalar majmuasiga tayanadi. Bunday muhitda o‘quvchi bilimni tayyor shaklda emas, balki izlanish, tajriba, tahlil va ijodiy faoliyat orqali egallaydi. Shu sababli kreativ ta’lim muhiti an’anaviy o‘qitishdan farqli ravishda o‘quvchini jarayon markaziga qo‘yadi, o‘qituvchini esa yo‘naltiruvchi, motivatsiya beruvchi, sharoit yaratuvchi subyekt sifatida talqin etadi.
создание креативной образовательной среды в общеобразовательных школах является одним из приоритетных направлений современной педагогики, способствующим развитию у учащихся самостоятельного мышления, инновационного подхода и способности нестандартно решать проблемы. Поддержка креативности в учебном процессе раскрывает не только личностный интеллектуальный потенциал учащегося, но и создает основу для инновационного развития общества. Креативная образовательная среда опирается на совокупность педагогических технологий, активизирующих деятельность учащихся, стимулирующих их интересы и организующих учебный процесс в личностно-ориентированном формате. В такой среде знания усваиваются не в готовом виде, а через поиск, эксперимент, анализ и творческую деятельность. Поэтому креативная образовательная среда, в отличие от традиционного обучения, ставит учащегося в центр процесса, а учителя рассматривает как направляющего, мотивирующего и создающего условия субъекта.