maqolada umumta’lim maktablarida tabiiy fanlarni o‘qitishda fanlararo integratsiyaning nazariy va amaliy asoslari tahlil qilingan. Integratsiyaning mazmuni, tabiiy fanlar o‘rtasidagi uzviy bog‘liqlik hamda zamonaviy ta’limdagi ahamiyati yoritilgan. Shuningdek, fanlararo integratsiyaning shakl, metod va vositalari (muammoli o‘qitish, loyiha metodi, modulli ta’lim, axborot-kommunikatsiya texnologiyalari, tajriba va tadqiqot metodlari) batafsil tavsiflangan. Maqolada darsliklar, multimediali resurslar, interaktiv vositalar va virtual laboratoriyalarning integratsion ta’limdagi o‘rni ochib berilgan. Integratsiyaning samaradorligi amaliy tajribalar asosida ko‘rsatilib, uning o‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish, ilmiy-tadqiqot salohiyatini kuchaytirish, mustaqil fikrlash va ijodiy yondashuvni shakllantirishdagi ahamiyati asoslangan. Yakunda integratsiyani yanada takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar berilgan va kelgusidagi tadqiqot yo‘nalishlari ko‘rsatib o‘tilgan.
в статье проанализированы теоретические и практические основы межпредметной интеграции в преподавании естественных наук в общеобразовательных школах. Раскрыто содержание интеграции, взаимосвязь между естественными предметами и её значение в современном образовании. Подробно описаны формы, методы и средства интеграции (проблемное обучение, метод проектов, модульное обучение, информационно-коммуникационные технологии, методы эксперимента и исследования). В статье показана роль учебников, мультимедийных ресурсов, интерактивных средств и виртуальных лабораторий в интеграционном обучении. Эффективность интеграции подтверждена практическим опытом, обоснована её значимость для развития знаний и умений учащихся, укрепления исследовательского потенциала, формирования самостоятельного мышления и творческого подхода. В заключение даны рекомендации по дальнейшему совершенствованию интеграции и обозначены направления будущих исследований.