mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini badiiy asarlarni janriy xususiyatlariga ko‘ra izohli o‘qishga o‘rgatishning nazariy-metodik asoslari yoritiladi. Badiiy matnlar ustida izohli ishlashning janrlar kesimidagi ahamiyati, bolalarning estetik dunyoqarashini shakllantirish, tahliliy fikrlashini rivojlantirishdagi roli ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, ertak, hikoya, she’r kabi janrlar asosida izohli o‘qitish texnologiyalari va amaliy usullari taklif etiladi.
в статье рассматриваются теоретико-методические основы обучения младших школьников комментированному чтению художественных произведений с учётом их жанровой специфики. Подчёркивается значимость жанрового подхода для формирования эстетического восприятия, аналитического мышления и углубленного понимания текста. Приводятся практические приёмы обучения на основе сказок, рассказов и стихотворений.