bugungi kunda sog‘lom turmush tarzini shakllantirish va uni bolalikdan boshlab targ‘ib etish ta’lim sohasining dolzarb vazifalaridan biriga aylanmoqda. Ayniqsa, maktabgacha yoshdagi bolalar uchun jismoniy tarbiya vositalari orqali sog‘lom hayotga oid dastlabki tushunchalarni singdirish ularning kelajakdagi jismoniy va ruhiy rivojlanishiga katta ta’sir ko‘rsatadi. Bola organizmining rivojlanish xususiyatlarini hisobga olgan holda tashkil etilgan jismoniy mashqlar nafaqat salomatlikni mustahkamlash, balki bolalarda ijobiy ijtimoiy ko‘nikmalarni, o‘ziga va boshqalarga nisbatan mas’uliyat hissini shakllantirishda ham muhim omil hisoblanadi. Shu bilan birga, noto‘g‘ri yondashuv yoki yetarlicha e’tibor bermaslik salbiy oqibatlarga ham olib kelishi mumkin. Ushbu maqolada jismoniy mashqlar orqali sog‘lom turmush tarziga oid tasavvurlarni shakllantirishning pedagogik shartlari, ularning ijobiy va ehtimoliy salbiy jihatlari tahlil qilinadi
на сегодняшний день формирование здорового образа жизни и его продвижение с раннего детства стало одной из актуальных задач в сфере образования. Особенно для детей дошкольного возраста внедрение физической культуры и активных занятий помогает сформировать начальные представления о здоровом образе жизни, что оказывает большое влияние на их физическое и психологическое развитие в будущем. Учитывая особенности развития детского организма, физические упражнения, правильно организованные, способствуют не только укреплению здоровья, но и развитию позитивных социальных навыков, а также чувства ответственности как к себе, так и к окружающим. Однако неправильный подход или недостаточное внимание могут привести к негативным последствиям. В данной статье анализируются педагогические условия формирования представлений о здоровом образе жизни через физические упражнения, их положительные и возможные отрицательные стороны.