mazkur maqolada oliy ta’lim muassasalarida kafedra mudirlarining rahbarlik faoliyatida psixologik determinantlarning tutgan o‘rni va ularning ilmiy-nazariy asoslari tahlil qilinadi. Psixologik determinantlar motivatsiya, emotsional intellekt, kommunikativ kompetensiya, kognitiv strategiyalar kabi omillar rahbar shaxsning samarali boshqaruviga ta’sir ko‘rsatuvchi asosiy psixologik mezonlar sifatida qaraladi. Ushbu maqolada zamonaviy psixologik yondashuvlar asosida mazkur determinantlarning rahbarlik faoliyatida qanday namoyon bo‘lishi, ularning boshqaruv sifatiga ta’siri, shuningdek, xorijiy va mahalliy tadqiqotlar asosida nazariy asoslari yoritilgan.
в данной статье рассматривается значение психологических детерминант в руководящей деятельности заведующих кафедрами в высших учебных заведениях, а также их научно-теоретические основы. Психологические детерминанты, такие как мотивация, эмоциональный интеллект, коммуникативная компетентность и когнитивные стратегии, рассматриваются как ключевые психологические показатели, влияющие на эффективное управление. В статье на основе современных психологических подходов анализируется, как эти детерминанты проявляются в управленческой деятельности, их влияние на качество руководства, а также освещаются теоретические основы с опорой на зарубежные и отечественные исследования.