maqolada bugungi yoshlarning tarbiyasi, ularni ma’naviy-axloqiy tarbiyalashda «komil inson» g‘oyasining tutgan o‘rni belgilab berilgan bo‘lib, komil inson tarbiyasi ilmiy muammo sifatida tahlil etilgan. Sharq va G‘arb allomalari, mutafakkir- shoirlarining komil inson haqidagi g‘oyalari ijtimoiy-pedagogik nuqtai nazardan tahlil etilgan holda bugungi yoshlarni komil inson sifatida tarbiyalashga doir tavsiyalar ishlab chiqilgan. Yoshlarda komillik tarbiyasini berishda birinchidan, xalqimizning tarixini mukammal o’rganish, ikkinchidan, xalqimizning qadriyatlari, axloq-odob va fazilatlarini bilish; uchinchidan, komillikka tarbiyalovchi badiiy asarlar yaratish va ma’naviy-ma’rifiy tarbirlar tashkil qilish lozim
в данной статье рассматривается вопрос воспитания современной молодежи и роль идеи «совершенного человека» в её духовно- нравственном формировании. Воспитание совершенного человека анализируется как научная проблема. Идеи о совершенном человеке, выдвинутые мыслителями и поэтами Востока и Запада, подвергнуты социо-педагогическому анализу. На основе этого выработаны рекомендации по воспитанию молодёжи как всесторонне развитых, нравственно зрелых личностей. В процессе формирования совершенства у молодежи необходимо, во-первых, всесторонне изучить историю своего народа; во-вторых, глубоко освоить национальные ценности, морально-этические нормы и добродетели; в-третьих, создавать художественные произведения, способствующие нравственному совершенствованию, а также организовывать духовно-просветительские мероприятия.