mazkur maqola kar va zaif eshituvchi bolalarning nutqini rivojlantirishda fonetik ritmikaning o‘rni va samaradorligini o‘rganishga qaratilgan. Tadqiqotda milliy surdopedagogikada fonetik ritmikaning ta’siri, sensor integratsiya yondashuvlari va musiqali ritmika mashg‘ulotlarining korreksion metodikasi yoritilgan. O‘quvchilarning nutqini rivojlantirishda harakat, ritm va nutqning uyg‘un ishlashi muhim omil sifatida ko‘rsatiladi. Maqolada eshitish nuqsoni bo‘lgan bolalar bilan ishlashda fonetik ritmikaning fiziologik, psixofiziologik va korreksion imkoniyatlari, shuningdek, ularning mustaqil nutqni egallashida muhim ahamiyatga ega ekani ta’kidlangan. Fonetik ritmika orqali nutq va eshituv ko‘nikmalarini shakllantirish, bolalar nutqining rivojlanishiga kompleks ta’sir ko‘rsatish mumkinligi ilmiy asoslanadi.
данная статья посвящена изучению роли и эффективности фонетической ритмики в развитии речи у глухих и слабослышащих детей. В исследовании рассматривается влияние фонетической ритмики в контексте национальной сурдопедагогики, подходы сенсорной интеграции и методика коррекционной работы с использованием музыкально-ритмических упражнений. Показано, что согласованность движений, ритма и речи играет важную роль в развитии речевых навыков у обучающихся. В статье подчеркиваются физиологические, психофизиологические и коррекционные возможности фонетической ритмики в работе с детьми с нарушением слуха, а также её значимость в формировании самостоятельной речи. Научно обоснована эффективность комплексного воздействия фонетической ритмики на развитие речевых и слуховых навыков у детей.