shbu maqolada pedagogik diagnostikaning mohiyati, vazifalari hamda u o‘qituvchilik kasbining tarkibiy qismi sifatida tutgan o‘rni atroflicha tahlil qilingan. Pedagogik diagnostikaning nazariy asoslari, turlari, usullari va o‘quv jarayoniga ta’siri yoritilib, o‘qituvchining diagnostik kompetensiyasi zamonaviy ta’limdagi asosiy kasbiy ko‘nikma sifatida baholangan. Pedagogik diagnostikaning ta’lim sifatini oshirish, o‘quvchilarning individual rivojlanishini ta’minlash va samarali pedagogik qarorlar qabul qilishdagi ahamiyatini asoslab beradi. Zamonaviy ta’lim tizimining murakkablashib borishi o‘qituvchining roli va vazifalarini kengaytirmoqda. Endilikda pedagog faqatgina bilim beruvchi emas, balki o‘quvchilarning shaxsiy va intellektual rivojlanishini kuzatuvchi, tahlil qiluvchi va zarur holatlarda korreksiya jarayonlarini amalga oshiruvchi mutaxassis sifatida faoliyat yuritishi lozim. Shu ma’noda, pedagogik diagnostika o‘qituvchining kasbiy faoliyatida muhim va ajralmas omil sifatida e’tirof etiladi. U o‘quvchilarning individual xususiyatlarini, bilim darajasini va rivojlanish sur’atlarini aniqlash orqali ta’lim jarayonini samarali yo‘naltirish imkonini yaratadi.
в данной статье всесторонне проанализированы сущность и функции педагогической диагностики, а также её место как составной части педагогической профессии. Рассмотрены теоретические основы, виды и методы педагогической диагностики, её влияние на образовательный процесс. Также дана оценка диагностической компетентности учителя как одной из ключевых профессиональных умений в современной системе образования. Обосновано значение педагогической диагностики в повышении качества образования, обеспечении индивидуального развития учащихся и принятии эффективных педагогических решений. Усложнение современной системы образования расширяет роль и обязанности учителя. Сегодня педагог — это не только носитель знаний, но и специалист, который наблюдает за личностным и интеллектуальным развитием учащихся, анализирует и, при необходимости, проводит коррекционную работу. В этом контексте педагогическая диагностика признаётся важным и неотъемлемым элементом профессиональной деятельности учителя. Она позволяет эффективно направлять образовательный процесс, выявляя индивидуальные особенности, уровень знаний и темпы развития учащихся.