zamonaviy ta’lim tizimida pedagog va o‘quvchi o‘rtasidagi munosabatlarning sifati ta’lim samaradorligining muhim omili sifatida qaralmoqda. Shaxsga yo‘naltirilgan yondashuv, raqamlashtirish va o‘quvchilarning psixologik farovonligini ta’minlashga bo‘lgan ehtiyoj pedagoglardan nafaqat bilim, balki chuqur psixologik sezgirlikni talab qilmoqda. Shu nuqtai nazardan empatiya – o‘qituvchining kognitiv va affektiv qobiliyatlari orqali o‘quvchining ichki holatini anglash va unga mos yondashishni ta’minlovchi psixologik vosita sifatida alohida o‘ringa ega.
в современной системе образования качество взаимоотношений между педагогом и учеником рассматривается как важнейший фактор эффективности образовательного процесса. Личностно-ориентированный подход, цифровизация и необходимость обеспечения психологического благополучия учащихся требуют от педагогов не только знаний, но и глубокой психологической чувствительности. С этой точки зрения эмпатия выступает как важный психологический инструмент, обеспечивающий понимание внутреннего состояния учащегося и соответствующий подход к нему посредством когнитивных и аффективных способностей педагога.