zamonaviy ta’lim tizimida o‘qituvchining shaxsiy salomatligi va sog‘lom turmush tarziga rioya qilishi uning professional faoliyati samaradorligi va pedagogik faoliyatining sifati bilan bevosita bog‘liqdir. Bolajak o‘qituvchilar — ya’ni pedagogik faoliyatni endigina boshlovchi yoki tayyorlanayotgan yosh mutaxassislar — salomatlik madaniyati va sog‘lom turmush tarzini shakllantirishda nafaqat o‘z salomatliklarini mustahkamlash, balki kelajak avlodga sog‘lom hayot qadriyatlarini yetkazish uchun muhim rol o‘ynaydilar.Salomatlik madaniyati tushunchasi shaxsning jismoniy, ruhiy va ijtimoiy salomatligini saqlashga qaratilgan ongli faoliyatini, zarur bilim va ko‘nikmalarni o‘z ichiga oladi. Pedagogik nuqtai nazardan, bolajak o‘qituvchilarda salomatlik madaniyatini rivojlantirish ularning professional kompetensiyasining ajralmas qismi bo‘lib, u ta’lim jarayonida samarali o‘quv-mashg‘ulotlarni tashkil etish, o‘quvchilarga sog‘lom turmush tarzini targ‘ib qilish va pedagogik stressni boshqarish qobiliyatini shakllantiradi.
в современной системе образования личностное здоровье учителя и приверженность здоровому образу жизни напрямую связаны с эффективностью его профессиональной деятельности и качеством педагогической деятельности. Будущие учителя – молодые специалисты, только начинающие педагогическую деятельность или проходящие обучение, – играют важную роль в формировании культуры здоровья и здорового образа жизни не только для укрепления собственного здоровья, но и для передачи ценностей здорового образа жизни будущему поколению. Понятие культуры здоровья включает в себя осознанную деятельность, направленную на поддержание физического, психического и социального здоровья человека, необходимые знания и умения. С педагогической точки зрения развитие культуры здоровья у будущих учителей является неотъемлемой частью их профессиональной компетентности, которая формирует умение эффективно организовывать учебные занятия в образовательном процессе, пропагандировать здоровый образ жизни у студентов, управлять педагогическим стрессом.