ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining nutq madaniyatini shakllantirishda 4K modelining (Critical Thinking, Creativity, Communication, Collaboration) samaradorligi o‘rganilgan. Tadqiqot pedagogik-eksperimental metod asosida olib borilgan bo‘lib, unda eksperimental va nazorat guruhi orqali o‘quvchilarning nutq ko‘nikmalari tahlil qilingan. Maqolada 4K modelining har bir komponentini dars jarayonida qo‘llash usullari, nutq madaniyatini rivojlantirishdagi roli va pedagogik samaradorligi batafsil tahlil qilingan. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, 4K modelini qo‘llash o‘quvchilarning tanqidiy va ijodiy fikrlash, samarali muloqot va hamkorlik ko‘nikmalarini rivojlantirishga, shuningdek, nutq madaniyatini sezilarli darajada oshirishga yordam beradi.
в статье анализируется значимость и педагогическая эффективность модели 4K (Critical Thinking, Creativity, Communication, Collaboration) в формировании речевой культуры младших школьников. Речевая культура играет важную роль в развитии коммуникативных навыков, способности выражать свои мысли ясно и лаконично, а также обеспечивать эффективное взаимодействие в социальной среде.