boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining yozuv malakasini shakllantirish ona tili ta’limining eng muhim vazifalaridan biridir. Bu davrda o‘quvchilarning yozuvdagi xatolari (imlo, tinish belgilari, qo‘l yozuvi, grammatik va leksik xatolar) tabiiy jarayon bo‘lib, ularning yosh xususiyatlari, nutq rivojlanishi, diqqatning barqaror emasligi va motorik malakalarning еtarli darajada shakllanmaganligi bilan bog‘liq. Ushbu xatolarni o‘z vaqtida aniqlash va tuzatish nafaqat yozuv malakasini oshiradi, balki o‘quvchilarning o‘ziga ishonchini mustahkamlaydi hamda keyingi sinflarda jiddiy muammolarning oldini oladi. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining yozuv malakasini shakllantirish jarayonida xatolar tabiiy ravishda yuzaga keladi, chunki bu yoshdagi bolalar nutq rivojlanishining dastlabki bosqichlarida bo‘lib, fonematik idrok, motorik koordinatsiya va kognitiv jarayonlarning еtarli darajada pishmaganligi sababli yozuvdagi kamchiliklar ko‘rinishi oladi. Ushbu xatolar nafaqat imlo va grammatika bilan bog‘liq, balki qo‘l yozuvi shakllari, tinish belgilari joylashuvi va leksik birliklarni tanlashdagi noaniqliklar orqali namoyon bo‘ladi.
формирование навыков письма у учащихся начальных классов является одной из важнейших задач обучения родному языку. В этот период ошибки в письме (орфографические, пунктуационные, графические, грамматические и лексические) представляют собой естественный процесс, обусловленный возрастными особенностями, уровнем развития речи, неустойчивостью внимания и недостаточной сформированностью моторных навыков. Своевременное выявление и коррекция этих ошибок не только повышают качество письма, но и укрепляют уверенность учащихся в своих силах, предотвращая серьёзные проблемы в последующих классах. В процессе формирования навыков письма у детей младшего школьного возраста ошибки возникают закономерно, поскольку дети находятся на начальных стадиях речевого развития, фонематическое восприятие, моторная координация и когнитивные процессы ещё недостаточно зрелы, что проявляется в различных отклонениях письма. Эти ошибки касаются не только орфографии и грамматики, но и графического оформления букв, расстановки знаков препинания и выбора лексических единиц.