XXI asrda sun’iy intellekt texnologiyalari axborotga murojaat qilish, uni qayta ishlash va baham ko‘rish shakllarini tubdan o‘zgartirdi. ChatGPT kabi generativ til modellarining paydo bo‘lishi tabiiy tilni qayta ishlashda yangi bosqichni boshlab, inson- kompyuter muloqotini interaktiv va qulay ko‘rinishga keltirdi. Ta’lim sohasida bu vosita til o‘rganuvchilar, o‘qituvchilar va tadqiqotchilar uchun shaxsiylashtirilgan o‘rganish va mustaqil ishlash imkoniyatlarini kengaytirmoqda. Shu bilan birga, uning tez ommalashuvi ta’lim jarayonida tanqidiy yondashuv va etika masalalarini kun tartibiga olib chiqdi.
стремительное развитие искусственного интеллекта радикально изменило способы доступа к информации и взаимодействия с ней. Появление моделей вроде ChatGPT стало важной вехой в области обработки естественного языка, позволив выстраивать интерактивный диалог «человек–машина». В образовательной среде ChatGPT активно используется студентами и преподавателями, открывая новые возможности для персонализированного и автономного обучения. Одновременно это вызвало дискуссии о роли критического мышления, ответственности и этики в условиях ИИ-сопровождаемого образования.