в современной государственной образовательной политике, провозглашается приоритет личности субъекта и объекта образования; формируются критерии современной личности, среди которых наиболее важными обозначены духовность, разностороннее развитие, здоровые интересы и потребности (особенно познавательные, ценностно-ориентационные, интеллектуально-творческие, самообразовательные, самоактуализации и самореализации).
zamonaviy davlat ta’lim siyosatida ta’lim subyekti va obyektining shaxsini ustuvor qo‘yish tamoyili ilgari surilgan; zamonaviy shaxs mezonlari shakllantirilmoqda. Ular orasida eng muhimlari ma’naviyat, har tomonlama rivojlanish, sog‘lom qiziqish va ehtiyojlar (xususan, bilishga oid, qadriyatga yo‘naltirilgan, intellektual-ijodiy, mustaqil ta’lim olish, o‘zini anglash va o‘zini ro‘yobga chiqarish) sifatida ko‘rsatib o‘tilgan.