mazkur maqolada ingliz tilini o‘rganayotgan talabalar uchun pragmatik kompetensiyani rivojlantirish va ularni ilmiy nutqqa yo‘naltirishning dolzarbligi, uslubiy asoslari va samarali metodlari yoritilgan. Ilmiy nutqning o‘ziga xos xususiyatlari, talabalarni ilmiy-ijodiy fikrlashga undovchi metodik yondashuvlar, ta’limda kommunikativ va pragmatik kompetensiyalarni uyg‘un rivojlantirish zarurati tahlil qilinadi. Shu bilan birga, maqolada zamonaviy lingvodidaktik tendensiyalar va akademik til kompetensiyalarini integratsiyalash metodlari bo‘yicha empirik tahlillar ham keltiriladi.
в данной статье рассматривается актуальность развития прагматической компетенции у студентов, изучающих английский язык, и их ориентация на научную речь, а также методические основы и эффективные методы этого процесса. Анализируются особенности научной речи, методические подходы, побуждающие студентов к научно-творческому мышлению, необходимость гармоничного развития коммуникативной и прагматической компетенций в обучении. Кроме того, приводятся эмпирические исследования по современным лингводидактическим тенденциям и методам интеграции академических языковых компетенций.