ushbu maqolada inklyuziv ta’limda tarbiya jarayonining o‘ziga xos xususiyatlari yoritilgan. Unda har bir o‘quvchining individualligini inobatga olgan holda tarbiyaviy yondashuvni tashkil etish, psixologik qo‘llab-quvvatlash, bag‘rikeng va ijtimoiy moslashtiruvchi ta’lim muhitini yaratishning ahamiyati tahlil qilinadi. Shuningdek, inklyuziv ta’limda o‘qituvchining roli, hamkorlikka asoslangan pedagogik metodlar va ijtimoiy integratsiyaning samarali yo‘llari ilmiy asosda yoritib beriladi. Inklyuziv tarbiya nafaqatmaxsus ehtiyojli bolalar, balki barcha o‘quvchilarda empatiya, hamjihatlik va mas’uliyat tuyg‘usini rivojlantirishi ta’kidlanadi.
в данной статье рассматриваются особенности воспитательного процесса в условиях инклюзивного образования. Особое внимание уделяется индивидуальному подходу к каждому учащемуся, созданию психологически комфортной и толерантной образовательной среды, а также развитию социальных навыков и интеграции детей с особыми образовательными потребностями. Анализируется роль педагога как фасилитатора, наставника и координатора воспитательного процесса. Подчеркивается, что инклюзивное воспитание способствует формированию у всех учащихся эмпатии, взаимопонимания и ответственности.