maqolada mutafakkir olimlarning boshlang‘ich ta’limda tarbiya jarayonini to‘g‘ri tashkil qilish borasidagi qarashlari va ta’lim-tarbiya usullari hamda yondoshuvlari ilmiy tahlil qilinadi, o‘z davrida bolaning ta’lim-tarbiyasida ota-ona va o‘qituvchi shaxsiga qo‘yilayotgan talablar o‘z aksini topgan sharq mutafakirlari hamda g‘arb ma’rifatparvarlarining asarlaridagi qarashlari yoritiladi.
в статье проводится научный анализ взглядов мыслителей на правильную организацию воспитательного процесса в начальном образовании, а также рассматриваются методы и подходы обучения и воспитания. Освещаются идеи восточных мыслителей и западных просветителей, в трудах которых отражены требования, предъявляемые к личности родителей и учителей в деле воспитания детей своего времени.