Ushbu maqolada hozirgi zamonaviy ta’lim sharoitlarida Naqqoshlik fanini o‘qitish jarayonida talabalarning ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish va ko‘rsatishning dolzarb masalalari tashkel qilgan. Tadqiqot davomida ushbu sohaga xos bo‘lgan obyektiv (moddiy-texnik ta’minotning yetishmasligi, zamonaviy o‘quv-uslubiy majmualarning kamligi) va subyektiv (o‘qituvchilarning an’anaviy usullarga tayanib qolganligi, talabalarning ijodiy yondashib o‘ziga xos uslub yaratish qo‘rquvi) muammolari aniqlandi. Maqolada raqamli asboblar (grafik planshetlar va maxsus dasturlar) zamonaviy pedagogik texnologiyalar – loyihaviy ta’lim, differensiallashgan yondashuv orqali darslarni tashkil etish va samarali usullari taklif etiladi. Ushbu usullar nafaqat an’anaviy naqqoshlik san’atini oson o‘zlashtirishga, balki talabalarning ijodkorligini, zamonaviy dizayn bilan uyg‘unlashtirish va o‘zining shaxsiy uslubini topish qobiliyatini rivojlantirishga qaratilgan.
В данной статье рассматриваются актуальные вопросы развития и проявления творческих способностей студентов в процессе обучения живописи в современных образовательных условиях. В ходе исследования были выявлены объективные (недостаток материальнотехнического обеспечения, отсутствие современных учебно-методических комплексов) и субъективные (ориентация преподавателей на традиционные методы, страх студентов творчески создавать свой стиль) проблемы, присущие данному направлению. В статье предлагаются эффективные методы организации занятий с использованием цифровых устройств (графических планшетов и специальных программ), современных педагогических технологий – проектного обучения, дифференцированного56 подхода. Эти методы направлены не только на легкое освоение традиционного искусства живописи, но и на развитие творческих способностей студентов, умения сочетать его с современным дизайном и находить свой индивидуальный стиль.