butunjahon taʻlim tizimida oʻquvchilarning mustaqil fikr yurita olishi va uni erkin bayon etishi taʻlimning yetakchi oʻrinlarini egallab turibdi. Xususan Oʻzbekiston taʻlim tizimida ham ona tili darslarida oʻquvchilarning nutqiy savodxonligini oshirishga qaratilgan bir qator chora-tadbirlar, dasturlar ishlab chiqilmoqda. Boshlangʻich taʻlimdanoq oʻquvchilarning nutqiga alohida eʻtibor bu keyingi taʻlim jarayonlarida faol qatnashish uchun mustahkam poydevor vazifasini oʻtaydi. Hozirgi kunda oʻqituvchi-pedagoglarimiz boshlangʻich sinf oʻquvchilarining nutqiy savodxonligini oshirish va uni yanada takomillashtirishga oid yangi innovatsion usullarni qoʻllashmoqdalar. Natijada, taʻlim tizimi samaradorligi oshiriladi, oʻquvchilarning soʻz boyligi hamda mustaqil fikrlash qobiliyati shakllanib boradi.
в мировых образовательных системах умение учеников самостоятельно мыслить и свободно излагать свои мысли занимает одно из ведущих мест. В частности, в системе образования Узбекистана также разрабатываются различные меры и программы, направленные на повышение речевой грамотности учеников на уроках родного языка. Уже в начальной школе внимание уделяется речи учащихся, что создает прочный фундамент для активного участия в дальнейших учебных процессах. В настоящее время наши учителяпедагоги применяют новые инновационные методы для повышения и совершенствования речевой грамотности учащихся начальных классов. В результате эффективность образовательной системы повышается, у учащихся развивается словарный запас, а также способность к самостоятельному мышлению.