zamonaviy ta’lim sharoitida pedagogik madaniyat va sog‘lom turmush tarzi murakkab ijtimoiy-pedagogik hodisa sifatida qaralib, talabaning jismoniy, ruhiy va ma’naviy salomatligini ta’minlashda markaziy o‘rin tutadi. Ta’lim jarayonida pedagogik madaniyat axloqiy qadriyatlar, mas’uliyat, intizom va ijtimoiy hamkorlikni shakllantirish bilan birga sog‘lom hayotiy qarorlarni qo‘llab-quvvatlaydi. Sog‘lom turmush tarzi esa kundalik xulq-atvor, jismoniy faollik, ovqatlanish va stressni boshqarish madaniyatini o‘z ichiga oladi. Shu bois ushbu ikki tushuncha o‘rtasidagi o‘zaro ta’sirni chuqur o‘rganish dolzarb ilmiy vazifa hisoblanadi.
в условиях глобальных изменений образование рассматривается как пространство формирования не только знаний, но и ценностей, связанных со здоровьем и образом жизни. Педагогическая культура обеспечивает развитие моральных и социальных качеств, ответственности и самодисциплины, необходимых для осознанного выбора здоровых практик. Здоровый образ жизни включает повседневное поведение, физическую активность, рациональное питание и стрессоустойчивость, что делает его неотъемлемой частью воспитательного процесса. Поэтому изучение связи между педагогической культурой и здоровым образом жизни приобретает высокую научную и практическую значимость.