ushbu maqola raqamli transformatsiya sharoitida ta’limning global tendensiyalari va xalqaro tajribasini chuqur tahlil qiladi. Raqamli transformatsiya atamasining mohiyati, uning ta’lim tizimidagi roli, strategik va madaniy o‘zgarishlari, shuningdek, XXI asr ko‘nikmalarini rivojlantirishdagi ahamiyati yoritiladi. Maqolada raqamli transformatsiyaning ta’limdagi integratsion yondashuvlari, global tendensiyalari (masalan, MOOCs, aralash o‘qitish modellari, COVID-19 pandemiyasidagi masofaviy ta’lim tajribalari), xorijiy mamlakatlar (Xitoy, Yevropa Ittifoqi, rivojlanayotgan mamlakatlar) tajribalari va kelajak istiqbollari (SI, VR/AR, metaverse) ko‘rib chiqiladi. Tadqiqot natijalari ta’lim tizimida texnologiya va pedagogikani muvozanatlashtirish zarurligini ko‘rsatib, inklyuziv va samarali ta’lim muhitini yaratishga qaratilgan bo‘lib, xulosada raqamli ta’limning sifati, xavfsizligi va rivojlanishiga oid takliflar beriladi.
данная статья посвящена глубокому анализу глобальных тенденций и международного опыта в области образования в условиях цифровой трансформации. В ней раскрывается сущность понятия цифровой трансформации, ее роль в образовательной системе, стратегические и культурные изменения, а также значение для развития навыков XXI века. Рассматриваются интеграционные подходы цифровой трансформации в образовании, глобальные тенденции (такие как массовые открытые онлайн-курсы (MOOCs), модели смешанного обучения, опыт дистанционного образования во время пандемии COVID-19), международный опыт (Китай, Европейский Союз, развивающиеся страны) и перспективы на будущее (искусственный интеллект, виртуальная и дополненная реальность, метавселенная). Результаты исследования подчеркивают необходимость баланса между технологиями и педагогикой для создания инклюзивной и эффективной образовательной среды. В заключении предлагаются рекомендации по повышению качества, безопасности и дальнейшего развития цифрового образования.