ushbu maqolada xorijiy va ikkinchi tillarni o'rganuvchilarda til kompetentsiyalarini rivojlantirish uchun zarur bo'lgan asosiy didaktik ko'nikmalar o'rganiladi. Tadqiqotning maqsadi til o'qitish samaradorligini oshiradigan metodologik asoslar, pedagogik strategiyalar va amaliy texnikalarni tahlil qilishdir. Professional o'qituvchi kompetentsiyasining bir qismi sifatida didaktik ko'nikmalar o'qituvchilarning muloqot, ijodkorlik va tanqidiy fikrlashni rivojlantiradigan darslarni qanchalik yaxshi rejalashtirishi, o'tkazishi va baholashi mumkinligini aniqlaydi. Tadqiqot adabiyotlarni ko'rib chiqish, sinfda kuzatish va qiyosiy tahlildan foydalangan holda sifatli yondashuvni qo'llaydi. Tadqiqot natijalari shuni ko'rsatadiki, dars dizayni, motivatsiya, interaktiv o'qitish, tabaqalashtirilgan o'qitish va baholash kabi samarali didaktik ko'nikmalar o'quvchilarning tilshunoslik va kommunikativ kompetentsiyasiga bevosita va o'lchanadigan ta'sir ko'rsatadi. Maqolada o'qituvchilarning didaktik qobiliyatlarini yaxshilash zamonaviy til ta'limi va umrbod ta'limning kaliti ekanligi haqida xulosa qilinadi.
в данной статье рассматриваются основные дидактические навыки, необходимые для развития языковых компетенций у учащихся, изучающих иностранные и вторые языки. Цель исследования — анализ методологических основ, педагогических стратегий и практических методов, повышающих эффективность обучения языку. Дидактические навыки, как часть профессиональной компетентности учителя, определяют, насколько хорошо педагоги могут планировать, проводить и оценивать уроки, способствующие развитию коммуникативных навыков, креативности и критического мышления. В исследовании используется качественный подход, включающий обзор литературы, наблюдение за занятиями и сравнительный анализ. Результаты показывают, что эффективные дидактические навыки — такие как разработка уроков, мотивация, интерактивное обучение, дифференцированное обучение и оценка — оказывают прямое и измеримое влияние на языковую компетентность и коммуникативные навыки учащихся. В заключение делается вывод о том, что совершенствование дидактических способностей учителей является ключом к современному языковому образованию и обучению на протяжении всей жизни.