ushbu maqola masofaviy ta’lim sharoitida pedagoglarning raqamli kompetensiyalarini o‘rganishga bag‘ishlangan bo‘lib, mavzuning dolzarbligi ta’limning global raqamlashtirilishi bilan bog‘liq. Muallif xalqaro standartlar (DigCompEdu) va zamonaviy tadqiqotlar asosida pedagoglarning raqamli kompetensiyalarini to‘rtta asosiy tarkibiy qismga ajratadi: texnik savodxonlik (LMS platformalari, videokonferensiya vositalari, bulutli texnologiyalar), raqamli didaktika (interaktivlik, shaxsiylashtirish, moslashuvchanlik), virtual muhitda muloqotni tashkil qilish, raqamli etik va xavfsizlik masalalari. Masofaviy ta’lim samaradorligi aynan shu kompetensiyalar darajasiga bog‘liqligi ta’kidlanadi.
статья посвящена исследованию цифровых компетенций педагогов в условиях дистанционного обучения, актуальность которых обусловлена глобальной цифровизацией образования. На основе анализа международных стандартов (DigCompEdu) и современных исследований автор выделяет четыре ключевых компонента цифровой компетентности преподавателей: техническую грамотность (владение LMS-платформами, инструментами видеоконференцсвязи, облачными технологиями), цифровую дидактику (интерактивность, персонализация, адаптивность), организацию взаимодействия в виртуальной среде и вопросы цифровой этики и безопасности. Подчёркивается, что эффективность дистанционного обучения напрямую зависит от уровня владения педагогами этими компетенциями.