O‘zbekistonda doimo o‘rganilgan xorijiy tillardan biri bu ingliz tilidir. Darhaqiqat, ingliz tili milliy imtihon paytida sinovdan o‘tkazilishi kerak bo‘lgan fanlardan biridir. Murakkab vazifalardagi muvaffaqiyat yoki muvaffaqiyatsizlik ko‘pincha motivatsiya darajasiga bog'liq bo‘lib, u xatti-harakatlarning katalizatori bo‘lib xizmat qiladi va uning yo‘nalishiga ta'sir qiladi. Psixologiya va ta'lim sohasidagi olimlar va mutaxassislar motivatsiya ko‘pincha insonning asosiy ehtiyojlaridan kelib chiqadi degan fikrga qo‘shiladilar. Ikkinchi tilni o‘rganish haqida gap ketganda, motivatsiya asosan tilning o‘ziga va u bilan bog'liq madaniyatga bo‘lgan munosabatiga bog'liq. Ushbu ko‘p qirrali motivatsiyani uchta asosiy komponentga bo‘lish mumkin. Birinchidan, kognitiv komponent insonning tilga bo‘lgan e'tiqodlarini, shu jumladan idrok etilgan foydalilik va dolzarblikni o‘z ichiga oladi. Ikkinchidan, affektiv komponent insonning til va madaniyatga nisbatan hissiy munosabatini bildiradi, bu ham ijobiy, ham salbiy bo‘lishi mumkin. Va nihoyat, xulq-atvor komponenti nutqni mashq qilish yoki ona tilida so‘zlashuvchilar bilan muloqot qilish kabi niyatlarni yoki amalga oshirilgan haqiqiy harakatlarni aks ettiradi. Bu elementlar birgalikda o‘quvchining yondashuvini shakllantiruvchi, pirovardida uning yangi tilni o‘rganishdagi muvaffaqiyatini belgilovchi dinamik o‘zaro ta’sirni yaratadi. Ushbu komponentlarni tushunish o‘rganish strategiyasini yaxshilash va tilni yanada samarali o‘rganishga yordam beradi.
одним из иностранных языков, который всегда изучался в Узбекистани, является английский. Фактически, английский язык является одним из предметов, которые должны быть проверены во время национального экзамена. Успех или неудача в сложных задачах часто зависят от уровня мотивации, которая служит катализатором поведения и влияет на его направление. Ученые и эксперты в области психологии и образования сходятся во мнении, что мотивация часто возникает из фундаментальных человеческих потребностей. Когда дело доходит до изучения второго языка, мотивация в значительной степени зависит от отношения как к самому языку, так и к связанной с ним культуре. Эту многогранную мотивацию можно разбить на три ключевых компонента. Во-первых, когнитивный компонент охватывает убеждения человека о языке, включая воспринимаемую полезность и актуальность. Во-вторых, аффективный компонент относится к эмоциональным реакциям человека на язык и культуру, которые могут быть как положительными, так и отрицательными. Наконец, поведенческий компонент отражает намерения или фактические предпринятые действия, такие как практика разговорной речи или взаимодействие с носителями языка. Вместе эти элементы создают динамическое взаимодействие, которое формирует подход учащегося, в конечном итоге определяя его успех в освоении нового языка. Понимание этих компонентов может улучшить стратегии обучения и способствовать более эффективному изучению языка.