ushbu maqolada D.I. Mendeleyev davriy sistemasi elementlari, xususan, III va V guruh elementlarini o‘rganishda fanlararo aloqalarning o‘rni, mazmuni va ilmiy asoslari tahlil qilinadi. Kimyo, biologiya, fizika va texnologiya fanlarining uzviy bog‘liqligi ta’lim jarayonida samaradorlikni oshirish, o‘quvchilarda kompleks bilim va ko‘nikmalarni shakllantirish hamda ilmiy dunyoqarashni kengaytirish imkoniyatlari bilan izohlanadi. Maqolada adabiyotlar sharhi asosida mavjud ilmiy qarashlar tahlil qilinib, metodologik yondashuvlar aniqlanadi. O‘tkazilgan tahlillar natijasida III guruh elementlari (B, Al, Ga) hamda V guruh elementlari (N, P, As, Sb, Bi)ni o‘rganishda fanlararo integratsiya vositalari, xususan, tajriba ishlari, laboratoriya mashg‘ulotlari, ekologik kuzatuvlar va texnologik loyihalar orqali samarali ta’limiy natijalarga erishish mumkinligi ko‘rsatildi. Tadqiqot natijalari, shuningdek, kelajakdagi ta’lim strategiyalarida fanlararo yondashuvning metodik asoslarini belgilashga xizmat qilishi mumkin.
в данной статье анализируется роль, содержание и научные основы межпредметных связей при изучении элементов периодической системы Д.И. Менделеева, в частности элементов III и V групп. Взаимосвязь химии, биологии, физики и технологий объясняется как фактор повышения эффективности учебного процесса, формирования у учащихся комплексных знаний и навыков, а также расширения научного мировоззрения. На основе анализа литературы выявлены существующие научные подходы и методологические основы. Проведенные исследования показали, что при изучении элементов III группы (B, Al, Ga) и V группы (N, P, As, Sb, Bi) использование междисциплинарной интеграции — экспериментов, лабораторных работ, экологических наблюдений и технологических проектов — обеспечивает достижение более эффективных образовательных результатов. Результаты исследования могут послужить основой для разработки методики будущих образовательных стратегий.