ushbu maqolada eshitishida nuqsoni bo’lgan o’quvchilarning nutq nuqsonini bartaraf etishda art-terapiyadan foydalanish haqida yozilgan. Eshitishida nuqsoni bo’lgan o’quvchilarning ijtimoiylashuvi va kasbiy o’z-o’zini anglash jarayoniga kreativ texnologiyalarni, ya’ni art- terapiya san’at turini qo’llash yaxshi natija beradi. Art-terapiya ta'sirining asosiy jihatlari nutqni shakllantirish, nozik vosita ko'nikmalarini va muloqot qobiliyatlarini rivojlantirish usullari hisoblanadi. Art-terapiyaning turlari juda ham ko’p, lekin samaraliroq usullariga quyidagilar kiradi: Izoterapiya, kinesiterapiya va qum terapiyasiga alohida e’tiborga molik. Art-terapiyaning bu turlari nutq faoliyatini faollashtirish va sensorimotor rivojlanish vositalari hisoblanadi.
в этой статье рассказывается об использовании арт-терапии для преодоления речевого дефекта у учащихся с нарушениями слуха. Хороший результат дает применение креативных технологий, то есть вида искусства арттерапии, к процессу социализации и профессиональной самореализации учащихся с нарушениями слуха. Основными аспектами воздействия арт-терапии являются способы формирования речи, развития мелкой моторики и коммуникативных навыков. Существует гораздо больше видов арт-терапии, но к более эффективным методам относятся: изотерапия, кинезитерапия и песочная терапия с особым акцентом. Эти виды арт-терапии являются средствами активизации речевой деятельности и сенсомоторного развития.