bugungi kunda musiqa ta’limiga oid yangicha zamonaviy yondashuvlarga ehtiyoj oshib borishiga sabab O‘zbekistonning hozirgi rivojlanish jarayonida innovatsion jamiyat barpo etish maqsadida “Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi”da “aqlli ta’lim” ning vazifasi ta’lim jarayonini raqamli texnologiyalar asosida rivojlantirishdan iborat[1]ligi ta’kidlangan. Mamlakatimizning uzluksiz ta’lim tizimini isloh qilish va takomillashtirish, unga ilg‘or pedagogik hamda raqamli texnologiyalarni joriy qilish, ta’lim samaradorligini oshirishga e’tibor kuchaytirildi. Ta’lim jarayoniga zamonaviy yondashuvlar so‘nggi yillarda tizimda sezilarli o‘zgarishlarni keltirib chiqardi. Musiqa ta’limiga qo‘yiladigan talablar o‘zgardi. Ushbu jarayonlarni chuqur his etgan o‘qituvchidan har bir mashg‘ulotga innovatsion tarzda yondashuv talab etiladi. Ma’lumki, an’anaviy dars turlarida ta’lim-tarbiya jarayoni markazida o‘qituvchi turadi. U o‘quv materialini tushuntiradi, so‘raydi va baholaydi. Endilikda dars yangi shakllarni izlash tamoyiliga asoslanadi. Musiqiy ta’lim tizimi faqat nazariy musiqiy ma’lumot, tushuncha, kuy va qo‘shiqlarni kuylash hamda tinglashni o‘rgatish bilan cheklanilmaydi, balki o‘quvchilarning shaxsiy ma’naviy rivojlanishini, ijodiy fikrlash va mustaqil qaror qabul qilish qobiliyatlarini ham shakllantirishga qaratiladi. Shu jihatdan mamlakatimiz musiqa ta’limi jarayonida musiqiy ta’lim faoliyatlarini tashkil etishda zamonaqviy yondashuvlarni amaliyotga joriy etishiga erishish muhim hisoblanadi.
сегодня потребность в новых и современных подходах к музыкальному образованию возрастает. В целях построения инновационного общества в современном процессе развития Узбекистана задачей «умного образования» является развитие образовательного процесса на основе цифровых технологий в “Стратегии развития нового Узбекистана”. Уделено внимание реформированию и совершенствованию системы непрерывного образования нашей страны, внедрению передовых педагогических и цифровых технологий, повышению эффективности образования. Современные подходы к образовательному процессу повлекли за последние годы существенные изменения в системе. Изменились требования к музыкальному образованию. Учитель, обладающий глубоким пониманием этих процессов, должен подходить к каждому уроку новаторски. Известно, что на традиционных занятиях в центре образовательного процесса находится учитель. Он объясняет, спрашивает и оценивает учебный материал. Теперь урок строится по принципу поиска новых форм. Система музыкального образования не ограничивается теоретическими музыкальными знаниями, пониманием, пением и прослушиванием мелодий и песен, но также ориентирована на формирование у учащихся духовного развития, творческого мышления и способностей к самостоятельному принятию решений. В связи с этим важно добиться внедрения современных подходов к организации музыкально- просветительской деятельности в процесс музыкального образования в нашей стране.