maqolada O‘zbekiston ta’lim tizimi misolida boshlang‘ich sinflarda o‘qish savodxonligini rivojlantirishda matn ustida ishlashning samarali usullari o‘rganiladi. Tadqiqot natijalari asosida matnni chuqur tahlil qilish, interfaol metodlarni (INSERT, klaster, konseptual xarita) qo‘llash va o‘quvchilarning mustaqil fikrlash qobiliyatini shakllantirish orqali o‘qish savodxonligi ko‘rsatkichlarini 30-40% ga oshirish mumkinligi isbotlangan. Maqola zamonaviy metodikalar asosida o‘qish darslarini tashkil etishning nazariy va amaliy jihatlarini tahliI qiladi.
в статье рассматриваются эффективные методы работы с текстом при развитии читательской грамотности у младших школьников на примере образовательной системы Узбекистана. На основе результатов исследования доказано, что глубокий анализ текста, применение интерактивных методов (INSERT, кластер, концептуальная карта) и формирование у учащихся навыков самостоятельного мышления позволяют повысить показатели читательской грамотности на 30–40%. В статье анализируются теоретические и практические аспекты организации уроков чтения на основе современных методик.