Mazkur maqolada talabalarda evristik yondashuv asosida fikrlashni rivojlantirishning pedagogik va psixologik asoslari tahlil qilinadi. Tadqiqotda evristik yondashuv talabalarning mustaqil, mantiqiy va ijodiy tafakkurini shakllantirishda muhim metod sifatida ko‘rib chiqiladi. Maqolada fikrlash jarayonining nazariy asoslari, jumladan assotsiativ, bixevioristik hamda rivojlanuvchi ta’lim nazariyalari ilmiy manbalar asosida tahlil etilgan. Shuningdek, evristik o‘qitishning talaba shaxsini faollashtiruvchi, muammoli vaziyatlarda mustaqil qaror qabul qilishni o‘rgatuvchi didaktik imkoniyatlari yoritilgan. Tadqiqot natijalari talabalarda tafakkur faolligi, ijodkorlik, tahliliy fikrlash va o‘z fikrini asosli bayon etish ko‘nikmalari sezilarli darajada rivojlanishini ko‘rsatdi. Shunday qilib, evristik yondashuv oliy ta’lim jarayonida talabalarning kognitiv faolligini oshirish, mantiqiy fikrlash va ijodiy tafakkurni rivojlantirishning samarali pedagogik yo‘nalishi sifatida e’tirof etiladi.
В данной статье анализируются педагогические и психологические основы развития мышления студентов на основе эвристического подхода. В исследовании эвристический подход рассматривается как важный метод формирования у студентов самостоятельного, логического и творческого мышления. В статье изучены теоретические основы процесса мышления, включая ассоциативные, бихевиористские и развивающие теории обучения, на основе научных источников. Также раскрыты дидактические возможности эвристического обучения, активизирующего личность студента и обучающего его принимать самостоятельные решения в проблемных ситуациях. Результаты исследования показали, что использование эвристического подхода способствует значительному развитию познавательной активности, творческого и аналитического мышления, а также умений логично выражать свои мысли. Таким образом, эвристический подход признан эффективным38 педагогическим направлением в повышении когнитивной активности, логического мышления и творческого потенциала студентов в процессе высшего образования.