mazkur maqolada tibbiy radiologiya fanini oʻqitish jarayonida tanqidiyoperativ muloqotni rivojlantirishga qaratilgan pedagogik va psixologik shart-sharoitlar tahlil qilinadi. Muallif pedagogik muloqotni talabalarning kasbiy nutqi, klinik fikrlash va intellektual tezkorligi shakllanishida markaziy oʻrin tutadigan omil sifatida koʻradi. Maqolada pedagogik muloqotning tarkibiy tuzilishi, talabalarda tanqidiy-operativ mulohaza yuritishni ragʻbatlantiruvchi psixologik mexanizmlar (motivasiya, kognitiv yuklama, ijtimoiy taassurot va refleksiya) ilmiy asosda sharhlanadi. Ta'lim jarayonida simulyativ muloqot, keysssenariylar va debatlarga asoslangan oʻqitish texnologiyalari orqali tanqidiy-operativ muloqotni shakllantirish imkoniyatlari aniqlanadi.
в данной статье анализируются педагогические и психологические условия, способствующие развитию критико-оперативной коммуникации в процессе преподавания дисциплины «Медицинская радиология». Автор рассматривает педагогический диалог как ключевой фактор формирования профессиональной речи студентов, клинического мышления и интеллектуальной оперативности. В статье научно обосновывается структура педагогического взаимодействия и психологические механизмы, стимулирующие критикооперативное рассуждение у студентов (мотивация, когнитивная нагрузка, социальные впечатления и рефлексия). Также рассматриваются возможности формирования критико-оперативной коммуникации через технологии симулятивного диалога, кейс-сценариев и учебных дебатов.