maqolada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining o‘quv-faolligini oshirishda evristik metodning pedagogik-metodik imkoniyatlari tahlil qilinadi. Evristik yondashuv o‘qituvchining kasbiy bilimi va refleksiv kompetensiyasini chuqurlashtirish, muammoli vaziyatlarda mustaqil yechim topish hamda darsni tadqiqotchilik ruhida loyihalashga undovchi metodlar majmuasi sifatida yoritiladi. Tadqiqotda nazariy tahlil, diagnostik so‘rovnomalar, kuzatish va tajriba-sinov ishlaridan foydalanilib, evristik topshiriqlar (savol narvoni, muammoli savol-javob, keys-tahlil, fikr xaritasi, Socratic questioning, STEAM elementlari bilan integratsiya)ni dars ssenariylari va mikrota’lim mashg‘ulotlariga kiritish mexanizmlari ishlab chiqildi.
в статье анализируются педагогические и методические возможности эвристического метода в совершенствовании педагогической деятельности учителей начальной школы. Эвристический подход рассматривается как совокупность методов, стимулирующих учителей к углублению профессиональных знаний и рефлексивной компетентности, поиску самостоятельных решений проблемных ситуаций и построению уроков в исследовательском духе. В исследовании использовались теоретический анализ, диагностическое анкетирование, наблюдение и экспериментальная работа для разработки механизмов внедрения эвристических заданий (лестница вопросов, проблемно-ориентированная модель «вопрос-ответ», кейс-анализ, интеллект- карта, сократовское вопрошание, интеграция с элементами STEAM) в сценарии уроков и микрообучения.