mazkur maqolada yoshi katta ta’lim oluvchilarning psixologik, ijtimoiy va pedagogik xususiyatlari ilmiy asosda yoritilgan. Ta’lim jarayonida ularning ehtiyoj va motivatsiyasi, tajriba va hayotiy ko‘nikmalarining o‘quv faoliyatiga ta’siri tahlil qilingan. Shuningdek, yoshi katta o‘quvchilarning o‘ziga xos o‘rganish uslublari, mustaqil fikrlash qobiliyati, mas’uliyat darajasi va ta’limga nisbatan ongli yondashuvi o‘rganilgan. Maqolada samarali ta’lim strategiyalarini ishlab chiqishda andragogika tamoyillarini qo‘llashning ahamiyati ko‘rsatib berilgan. Tadqiqot natijalari ta’lim tizimida yoshi katta ta’lim oluvchilar uchun individual yondashuvni shakllantirish, motivatsion omillarni kuchaytirish va moslashtirilgan pedagogik texnologiyalarni qo‘llash zarurligini asoslaydi.
в данной статье на научной основе рассматриваются психологические, социальные и педагогические характеристики учащихся старшего возраста. Анализируется влияние их потребностей и мотивации, опыта и жизненных навыков на образовательную деятельность в процессе обучения. Также изучаются специфические стили обучения учащихся старшего возраста, способность к самостоятельному мышлению, уровень ответственности и осознанный подход к образованию. В статье показана важность применения принципов андрагогии при разработке эффективных образовательных стратегий. Результаты исследования обосновывают необходимость формирования индивидуального подхода к учащимся старшего возраста в системе образования, усиления мотивационных факторов и использования адаптированных педагогических технологий.