ushbu kengaytirilgan maqola fizika ta'limi sohasida sun'iy intellekt (SI) texnologiyalarini qo'llashning fundamental ilmiy-nazariy jihatlari va amaliy samaradorligini chuqur tadqiq etadi. Maqolada SI ning Adaptiv Ta'lim Tizimlari (ATS) yaratish orqali kognitiv modellarga asoslangan shaxsiylashtirish mexanizmlari, murakkab fizik hodisalarni modellashtirishdagi Neyron Tarmoqlar (NN) imkoniyatlari hamda Chalg'ituvchi Omil Nazariyasi (Distractor Theory) asosida o'quvchilarning noto'g'ri tushunchalarini aniqlash usullari keng yoritilgan. Shuningdek, Kengaytirilgan Reallik (AR) va Virtual Laboratoriyalar orqali eksperimental ko'nikmalarni rivojlantirishning didaktik ahamiyati tahlil qilinib, SI ning o'qituvchilarning pedagogik kompetentligini oshirishdagi transformatsion roli hamda tizimni joriy etishdagi axloqiy va institutsional muammolarga e'tibor qaratilgan.
в статье исследуются научно-теоретические и практические аспекты применения технологий искусственного интеллекта (ИИ) в обучении физике. Рассматриваются эффективные способы персонализации, снижения когнитивной нагрузки и развития экспериментальных навыков с использованием адаптивных обучающих систем (АОС), нейронных сетей и виртуальных лабораторий. Также анализируются этические и институциональные вопросы, а также трансформационная роль ИИ в повышении педагогической компетентности преподавателей.