ushbu maqolada Mirzo Ulug'bek tomonidan Temuriylar davrida amalga oshirilgan pedagogik g'oyalar va islohotlar o'rganiladi. Muallif bu buyuk olim va pedagogning XV asr Markaziy Osiyosida ta'lim, fan va madaniyat rivojiga qo'shgan hissasini tahlil qiladi. Uning ta'lim sohasidagi islohotchilik faoliyatiga, Samarqand madrasasini ilmiy bilim markazi sifatida tashkil etishga, shuningdek, shaxsni rivojlantirishda bilim, tarbiya va ta'limning ahamiyati haqidagi qarashlariga alohida e'tibor qaratilgan. Mirzo Ulug'bekning pedagogik g'oyalari gumanizm, oqilona fikrlash va diniy va dunyoviy bilimlarning uyg'unligi tamoyillariga asoslanganligi ko'rsatilgan bo'lib, uni Sharq ta'lim tizimining dastlabki islohotchilaridan biriga aylantirgan.
в статье рассматриваются педагогические идеи и реформы, осуществлённые Мирзо Улугбеком в эпоху Тимуридов. Автор анализирует вклад великого учёного и просветителя в развитие образования, науки и культуры Средней Азии XV века. Особое внимание уделяется его реформаторской деятельности в области обучения, созданию Самаркандской медресе как центра научного познания, а также его взглядам на значение знаний, воспитания и просвещения в формировании личности. Показано, что педагогические идеи Мирзо Улугбека основывались на принципах гуманизма, рационального мышления и гармонии религиозных и светских знаний, что делает его одним из первых реформаторов системы образования Востока.