ushbu maqolada milliy o‘quv dasturlarida tayanch hayotiy kompetensiyalarni shakllantirish va rivojlantirishning ahamiyati ilmiy-nazariy jihatdan tahlil qilingan. O‘quv dasturlarida bilim, ko‘nikma va malakalarni amaliy hayot bilan uyg‘unlashtirish, shuningdek, o‘quvchilarni mustaqil fikrlash, muammolarni hal qilish, axborot bilan ishlash, muloqotga kirishish va jamoada faoliyat yuritish kabi tayanch hayotiy kompetensiyalarga yo‘naltirish masalalari yoritilgan. Shuningdek, maqolada xalqaro tajribalar va O‘zbekiston ta’lim tizimida qabul qilingan me’yoriy-huquqiy hujjatlar tahlil qilinib, milliy o‘quv dasturlarida kompetensiyaviy yondashuvni amalga oshirish yo‘llari hamda uning o‘quvchi shaxsini har tomonlama rivojlantirishdagi o‘rni asoslab berilgan.
в данной статье научно-теоретически проанализировано значение формирования и развития базовых жизненных компетенций в национальных учебных программах. Освещены вопросы интеграции знаний, умений и навыков с практической жизнью, а также направленность программ на развитие у учащихся самостоятельного мышления, умения решать проблемы, работать с информацией, вступать в коммуникацию и действовать в коллективе. Кроме того, в статье рассмотрены международный опыт и нормативно-правовые документы, принятые в системе образования Узбекистана, обоснованы пути реализации компетентностного подхода в национальных учебных планах и его роль во всестороннем развитии личности ученика.